Конструктивно-технологічні фактори підвищення складанності складанних одиниць з вальницями кочення

Номер, рік
2(72), 2013

УДК
621.226

Автор
А.П. Мартинов, кандидат технічних наук
Донбаська державна машинобудівна академія
Г.О. Іванов, кандидат технічних наук, доцент
Миколаївський національний аграрний університет

Анотація
Досліджено фактори, що забезпечують якість виготовлення складанних одиниць з вальницями кочення з порівнянням різних методик призначення посадок в корпуси. Показано, що для циркуляційно навантажених кілець вальниць замість інтенсивності навантаження основним при виборі оптимальної посадки слід вважати співвідношення робочого навантаження та динамічної вантажопідйомності. Для підвищення складанності роз’ємних корпусів розраховано найкращі варіанти полів допусків отворів.

Ключові слова
вальниця кочення, складанність з’єднання, інтенсивність навантаження, роз’ємний корпус, поля допусків, технологічна спадковість

Стаття
А.П. Мартинов, Г.О. Іванов. Конструктивно-технологічні фактори підвищення складанності складанних одиниць з вальницями кочення

Список використаних джерел

  1. Справочник технолога-машиностроителя. В 2-х т. Т. 2 / Под ред. А. М. Дальского, А. Г. Суслова, А. Г. Косиловой, Р. К. Мещерякова, 5-е изд., испр. — М. : Машиностроение, 2003. — 934 с. ISBN 5-94275-015-7.
  2. Мартинов А. П. Складаємість з’єднань в машинобудівних виробах з врахуванням стандартів GPS / А. П. Мартинов // Надійність інструменту та оптимізація технологічних систем : зб. наук. пр. — Краматорськ, 2012. — Вип. 30. — С. 279—285.
  3. Блаер И. Л. Метод устранения перекосов беговой дорожки роликоподшипников / И. Л. Блаер // Вестник машиностроения. — 2005. — № 11. — С. 8—11.
  4. Мартынов А. П. Исследования собираемости крупных шпиндельных узлов с подшипниками качения / А. П. Мартынов, О. Ф. Бабин, И. С. Коваленко // Надійність інструменту та оптимізація технологічних систем : зб. наук. пр. — Краматорськ, 2009. — Вип. 24. — С. 142—152.
  5. Палей М. А. Допуски и посадки : справочник / М. А. Палей, А. Б. Романов, В. А. Брагинский. — CПБ : Политехника, 2001. — 576 с.
    ISBN 5–7325–0514–8.
  6. Іванов Г. О. Дослідження процесу високопродуктивного шліфування деталей сільськогосподарських машин / Г. О. Іванов, В. В. Дитинченко, В. В. Кушнарьов // Вісник аграрної науки Причорномор’я. — Миколаїв, 1998. — Вип. 2. — С. 123—129.
  7. Гинкул С. П. Оптимальная последовательность операций механической обработки корпусных деталей / С. П. Гинкул // Судостроительная промышленность. Технология и организация производства судового машиностроения. — 1986. — С. 31—37.
  8. Мартынов А. П. Исследование собираемости подшипниковых узлов крупных редукторов / А. П. Мартынов, Ю. В. Евсеенко // Надійність інструменту та оптимізація технологічних систем : зб. наук. пр. — Краматорськ ; Київ, 2007. — Вип. 13. — С. 174—176.

А.П. Мартынов, Г.А. Иванов. Конструктивно-технологические факторы повышения складываемости сложных единиц с подшипниками качения.
Исследованы факторы, обеспечивающие качество изготовления сборочных единиц с подшипниками качения с сопоставлением различных методик назначения посадок в корпуса. Показано, что для циркуляционно нагруженных колец вместо интенсивности нагружения основным при выборе оптимальной посадки следует считать соотношение рабочей нагрузки и динамической грузоподъемности. Для повышения собираемости разъемных корпусов рассчитаны наилучшие варианты полей допусков отверстий.

A. Martynov, G. Ivanov. Constructive-technological factors increasing collection of rolling bearings in engineering products.
The factors that ensure the quality of manufacturing assemblies with bearings with a comparison of different methods destination landings in the case. It is shown that the circulation loaded rings instead of the intensity of loading at the main selection of the optimal planting should be considered as the ratio of work load and dynamic load. For planting the outer rings of rolling bearings in housings designed best options elds tolerance holes that improve the collection of the product.