Рricing policy and marketing strategies of agrarian enterprises

UDK 338.53:005.21:631.145

I. Honcharenko, Doctor of Economic Sciences
Mykolayiv National Agrarian University

The paper deals with price and marketing pricing strategies of agrarian enterprises in Ukraine. The aim of this paper is to determine the conditions of pricing policy of the firms within competitive markets of various types and justification of the price policy measures for agrarian producers considering patterns of supply and demand for products in
different areas of competitive conditions.

Key words
price, pricing strategies, marketing, agrarian enterprises

Honcharenko I. Рricing policy and marketing strategies of agrarian enterprises

References:
1. Stoetzel, J. In: Pricing Strategy, B. Taylor & G. Wills (Eds) Staples Press, London, pp. 70–74.
2. Colman, D., and Young, T. (1989), “Principles of Agricultural Economics”. In: Cambridge University Press, pp. 98–99.
3. Agricultural Pricing Policies, – Retrieved on http://www.exclusivepapers.com/essays/Politics-Essays/agricultural-pricing-policies.php on 27 February 2011.
4. Westlake, M. J. (1993), Economic Management of Administered Agricultural Pricing and Payment Systems in Africa. FAO Economic and Social Development Paper 119, Rome, p. 6.

И.В. Гончаренко. Ценовая политика и маркетинговые стратегии аграрных предприятий
Статья посвящена вопросам цен, маркетинговых ценовых стратегий аграрных предприятий в Украине. Целью данной работы является определение условий ценовой политики предприятий на конкурентных рынках различных типов и обоснования мер ценовой политики для аграрных производителей, рассматриваются основные модели ценообразования в аграрной сфере.

І. В. Гончаренко. Цінова політика і маркетингові стратегії аграрних підприємств
Стаття присвячена питанням цін і ціноутворення, маркетингових цінових стратегій аграрних підприємств в Україні. Метою даної роботи є визначення умов цінової політики фірм на конкурентних ринках різних типів і обґрунтування заходів цінової політики для аграрних виробників, розглянуто основні моделі ціноутворення на продукцію в аграрній сфері.