Теоретичні аспекти формування маркетингової стратегії розвитку аграрних підприємств

Номер, рік
4(81), 2014
УДК 631.11:658.012.32

Автор
І. В. Баришевська, кандидат економічних наук
Миколаївський національний аграрний університет

У статті розкрито сутність маркетингової стратегії підприємства, завдання, які вирішують при обґрунтуванні та розробці маркетинго- вих стратегій; сформульований перелік маркетингових стратегій з урахуванням типу розвитку аграрного підприємства та цілі, які пла- нується досягти.

Ключові слова
стратегія, розвиток підприємств, маркетингова стратегія, сегмент ринку, стратегія інтернаціоналізації, диверсифікація.

Стаття
І. В. Баришевська. Теоретичні аспекти формування маркетингової стратегії розвитку аграрних підприємств.

Список використаних джерел

1. Ассэль Г. Маркетинг: принципы и стратегия / Г. Ассэль. — М. : ИНФРА, 1999. — 804 с. 2. Белов А. Стратегический маркетинг на промышленном предприятии: подходы и проблемы // Top-Manager. — № 21. — 2002 г
2. Белов А. Стратегический маркетинг на промышленном предприятии: подходы и проблемы // Top-Manager. — № 21. — 2002 г.
3. Гудзинский А. Д. Развитие системы управления сельскохозяйственым производством: теория и методология / А. Д. Гудзинский : монография. — Бережаны : НИДЦ «Нововведения», БАТИ. — 2013. — 439 с.
4. Захарін С. В. Економічна диверсифікація як ефективний механізм забезпечення розвитку підприємства / С. В. Захарін // Вісник КНУТД. Проблеми економіки організацій та управління підприємствами. — 2012. — № 1. — С. 139—145.
5. Куденко Н. В. Дискусійні проблеми сутності і змісту маркетингової стратегії підприємства. Вісник НУ «Львівська політехніка» «Логістика». — 2004. — № 499.
6. Лук’янець Т. І. Рекламний менеджмент: Навч.-метод. посібник для самост. вивч. дисципліни / Т. І. Лук’янець. — К. : КНЕУ, 2002. — 200 с.
7. Мак-Дональд М. Стратегическое планирование маркетинга / М. Мак-Дональд — СПб. : Издательство «Питер», 2000. — 320 с.
8. Панкрухин А. П. Маркетинг : учебник / А. П. Панкрухин. — М. : ИКФ Омега-Л, 2002. — 656 с.
9. Решетникова И. Л. Стратегия маркетинга: особенности формирования на отечественных предприятиях : монография / И. Л. Решетникова. — Луганск : Издательство ВУГУ, 1998. — 270 с.
10. Романчукевич М. Й. Формування системи інформаційного забезпечення управління маркетинговою діяльністю підприємств: автореф. дис… канд. екон. наук : 08.06.01 / М. Й. Романчукевич ; Терноп. держ. екон. ун-т. — Т., 2006. — 20 с.
11. Судомир С. М. Стратегія розвитку підприємств та її цільова спрямованість / С. М. Судомир // Інноваційна економіка : науковий журнал. — 2011. — № 21. — С. 67—69.
12. Управление внешнеэкономической деятельностью : учеб. пособие для вузов / Под общ. ред. А. И. Кредисова. — 2-е изд., перераб. и доп. — К. : ВІРА-Р, 2001. — 640 с.
13. Філонов В. І. Визначення та забезпечення ефективності маркетинг-орієнтованих підприємств / В. І. Філонов // Економіка: реалії часу: наук. журнал (Google Scholar, EBSCO Publishing, Index Copernicus, Ulrich’s Periodicals Directory) [електронний ресурс]. — режим доступу : http://economics.opu.ua/files/archive/2013/n4.html. — 2013. — Вип. № 4 (9). — С. 220—224. — 0,7 д.а.
14. Хершген Х. Маркетинг: основы профессионального успеха : учебник для вузов / Х. Хершген Пер.с нем. — М. : ИНФРА-М, 2000. — 334 с.

И. В. Барышевская. Теоретические аспекты развития маркетинговой стратегии развития аграрных предприятий.
В статье раскрыты сущность маркетинговой стратегии предприятия, задачи, которые решают при обосновании и разработке маркетинговых стратегий; сформулирован перечень маркетинговых стратегий с учетом типа развития аграрного предприятия и целей, которые планируется достичь.

I. Baryshevska. Theoretic aspects of marketing strategy of agrarian enterprises’ development.
The article deals with the essence of agrarian enterprises’ marketing strategy in order to solve its main tasks and goal. The list of main marketing strategies is formulated according to the type of agrarian enterprise.