Т. В. Горохова. Вплив розвитку цифрових технологій на поведінку споживачів

УДК 366.1: 004

DOI: : 10.31521/2313-092X/2021-4(112)-5

 

Т. В. Горохова, кандидат економічних наук, доцент

ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет»

 

Визначено, що за останні десятиліття цифрові технології та соціальні медіа призвели до еволюції поведінки споживачів. Досліджено поведінку споживачів у цифрову епоху, стратегії цифрового маркетингу, цифрові бізнес-моделі, такі як мобільні додатки або спільна економіка. Розкрито поняття цифрових стратегій: контент-маркетинг, користувацький досвід, маркетинг впливових осіб, контент, створений користувачами, цифрова передача «з вуст в уста».

Ключові слова: поведінка споживачів, цифрова економіка, цифрові технології, стратегії.

 

  Вплив розвитку цифрових технологій на поведінку споживачів

  The influence of the development of digital technologies on consumer behaviour

 

Список використаних джерел:

1. Agapito, D., & Brito, Q. P. (2020). A dyadic approach to adolescents’ online risky behaviours and parental mediation. Journal of Spatial and Organizational Dynamics, 8(3), 244-266.
2. Amato, F., Castiglione, A., Moscato, V., Picariello, A., & Sperlì, G. (2018). Multimedia summarization using social media content. Multimedia Tools and Applications, 77(14), 17803-17827. doi: 10.1007/s11042-017-5556-2
3. Cheng, M., & Jin, X. (2019). What do Airbnb users care about? An analysis of online review comments. International Journal of Hospitality Management, 76, 58-70. doi: 10.1016/j.ijhm.2018.04.004
4. Reyes-Menendez A., Saura, J. R., & Filipe, F. (2019). The importance of behavioral data to identify online fake reviews for tourism businesses: a systematic review. PeerJ Computer Science, 5, Article e219. doi: 10.7717/peerj-cs.219
5. Saura, J. R. (2020). Using Data Sciences in Digital Marketing: Framework, Methods, and Performance Metrics. Journal of Innovation and Knowledge, 1(2020). doi: 10.1016/j.jik.2020.08.00
6. Polanco-Diges, L., & Debasa, F. (2020). The use of Digital Marketing Strategies in the Sharing Economy: A literature Review. Journal of Spatial and Organizational Dynamics, 8(3), 217-229.
7. Muniesa, R. L., & Giménez, C. G. (2020). The importance of the loyalty of fashion brandsthrough digital marketing. Journal of Spatial and Organizational Dynamics, 8(3), 230-243.
8. Kumar, T. S., & Sekhar, S. C. (2019). Impact of Digital Marketing on Consumer Purchase Decision. International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering, 9(2S2), 453–455. https://doi.org/10.35940/ijitee.b1214.1292s219
9. Цифровий ресурс «Statista». URL: https://www.statista.com/statistics/273018/number-of-internet-users-worldwide/
10. Digital 2022 Global Overview Report (January 2022). URL: https://datareportal.com/reports/digital-2022-global-overviewreport

Т. В. Горохова. Влияние развития цифровых технологий на поведение потребителей

Определено, что в последние десятилетия цифровые технологии и социальные медиа привели к эволюции поведения потребителей. Исследовано поведение потребителей в цифровую эпоху, стратегии цифрового маркетинга, цифровые бизнес-модели, такие как мобильные приложения или общая экономика. Раскрыты понятия цифровых стратегий: контент-маркетинг, пользовательский
опыт, маркетинг влиятельных лиц, контент, созданный пользователями, цифровая передача «из уст в уста».

Ключевые слова: поведение потребителей, цифровая экономика, цифровые технологии, стратегии.

 

T. Gorokhova. The influence of the development of digital technologies on consumer behaviour 

The digital technologies and social media have led to the evolution of consumer behaviour were determined. Consumer behaviour in the digital age, digital marketing strategies, digital business models such as mobile applications or the shared economy have been studied. The concept of digital strategies is revealed: content marketing, user experience, influencers marketing, user-generated content, digital word of mouth.

Key words: consumer behaviour, digital economy, digital technologies, strategies.

Матеріал розповсюджується за ліцензією Creative Commons Attribution International CC-BY

 

<< повернутися до змісту

n112v42021gorohova.pdf
n112v42021gorohova.pdf